Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volání divočiny
Pevná, Žaneta ; Vlčková, Edita (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem rekreačního areálu ve Vyškově. Jde o vytvoření místa na okraji města, které bude sloužit ke každodenní rekreaci, ke vzdělávání a poznávání. Místo bude nabízet obyvatelům Vyškovska možnost rekreovat se v místě bydliště a nabízet alternativu k masově navštěvovaným turistickým cílům i aktivitám. Konkrétně se pak tato práce zabývá návrhem ekocentra a koupacího biotopu.
Faktory změny postojů k ekologickým tématům jako východisko pro ekologickou výchovu
Kotěra, Jan ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Práce se zabývá tématem změny postojů k ekologickým problémům. Hledá faktory, které změnu postoje ovlivňují a porovnává jejich důležitost. S ohledem na jednotlivé faktory pak navrhuje, jak na změnu postojů efektivněji působit. V teoretické části práce podává základní přehled o ekologické výchově a osvětě. Sleduje její vývoj v České republice i v zahraničí a popisuje její současné cíle, témata a formy. Dále se věnuje tomu, jak dnešní česká veřejnost vnímá ekologické problémy. Klíčová kapitola práce pojednává o postojích. Popisuje, jak vznikají, jejich strukturu a základní funkce a především za jakých okolností se mohou měnit. S pomocí odborné literatury definuje osm základních faktorů, které na změnu postoje působí, a nachází příklady z ekologické výchovy a osvěty. V závěru teoretické části nabízí doporučení, na jaké nástroje se při snaze o změnu postojů zaměřit. Praktická část přináší výzkum mezi pracovníky vybraných ekocenter. Zjišťuje, jak pracují s problematikou změny postojů a zda využívají zpětnou vazbu od svých klientů. Především však využívá zkušeností pracovníků k nalezení nejdůležitějších faktorů změny postojů. Závěr práce porovnává poznatky teoretické a praktické části. Zároveň navrhuje, jak využít tři nejdůležitější faktory změny postoje v praxi.
Využití zvířat v ekocentrech při edukaci žáků prvního stupně ZŠ
Srpová, Lucie ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Modrý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím zvířat v programech environmentálního vzdělávání a výchovy pro žáky prvního stupně realizovaných ekocentry a Středisky environmentální a ekologické výchovy v České republice. Teoretická část se věnuje přínosům, které zvířata do vzdělávání přinášejí, a rizikům vzdělávání za pomocí zvířat. Dále se věnuje vztahům žáků ke zvířatům a postojům, které pozitivní prožitky se zvířaty mohou formovat. Ve výzkumné části je vypracován kombinovaný výzkum. V kvantitativní části proběhla analýza webových stránek 85 ekocenter a jejich programů se zvířaty, na jejímž základě byl vypracován kvalitativní strukturovaný rozhovor. Bylo uskutečněno 10 rozhovorů mezi pracovníky českých ekocenter. Cílem výzkumu je popsat, jak jsou zvířata k edukaci žáků v ekocentrech využívána. Zjistila jsem, že nejčastěji využívaným zvířetem je pták (34 %). Žáci se do přímého kontaktu se zvířetem dostanou ve 46 %, ve 26 % není živé zvíře součástí programu. Bezpečnost žáků je zajištěna pomocí BOZP a pedagogickým dozorem. Na bezpečnost zvířat dohlíží po dobu programu lektor, mimo programy je zajištěna dodržováním welfare. Pouze u 23 % programů byl uveden vzdělávací cíl a jen 2 respondenti z 10 odpověděli, že mají programy založené na RVP. KLÍČOVÁ SLOVA: Animoterapie, ekocentrum, environmentální výchova,...
Faktory změny postojů k ekologickým tématům jako východisko pro ekologickou výchovu
Kotěra, Jan ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Práce se zabývá tématem změny postojů k ekologickým problémům. Hledá faktory, které změnu postoje ovlivňují a porovnává jejich důležitost. S ohledem na jednotlivé faktory pak navrhuje, jak na změnu postojů efektivněji působit. V teoretické části práce podává základní přehled o ekologické výchově a osvětě. Sleduje její vývoj v České republice i v zahraničí a popisuje její současné cíle, témata a formy. Dále se věnuje tomu, jak dnešní česká veřejnost vnímá ekologické problémy. Klíčová kapitola práce pojednává o postojích. Popisuje, jak vznikají, jejich strukturu a základní funkce a především za jakých okolností se mohou měnit. S pomocí odborné literatury definuje osm základních faktorů, které na změnu postoje působí, a nachází příklady z ekologické výchovy a osvěty. V závěru teoretické části nabízí doporučení, na jaké nástroje se při snaze o změnu postojů zaměřit. Praktická část přináší výzkum mezi pracovníky vybraných ekocenter. Zjišťuje, jak pracují s problematikou změny postojů a zda využívají zpětnou vazbu od svých klientů. Především však využívá zkušeností pracovníků k nalezení nejdůležitějších faktorů změny postojů. Závěr práce porovnává poznatky teoretické a praktické části. Zároveň navrhuje, jak využít tři nejdůležitější faktory změny postoje v praxi.
Podblanické ekocentrum ve Vlašimi a jeho vliv na rozvoj regionální kultury
ZÁKOSTELSKÁ, Šárka
Bakalářská práce se zabývá činností Českého svazu ochránců přírody, zejména ve vazbě na Podblanické ekocentrum ve Vlašimi. Převážná část práce přibližuje aktivity ekocentra na regionální i celostátní úrovni. Dále se zaměřuje na vztah chápání identity Podblanicka a roli regionu v současné Evropě. Popisuje také publikační činnosti ekocentra, jeho podíl na významných akcích, které se v regionu konají a také ocenění, která uděluje. Vedle písemných pramenů je využita i metoda rozhovoru (orální historie).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.